תפריט

מהפכה של שמחה- איך הפכנו מצרכנים ליצרנים

Industry 4.0, המהפכה התעשייתית הרביעית, שינתה את פני התעשייה, אך היא אינה אלא השתקפות של שינוי גדול ומשמעותי יותר שאנחנו עוברים כאנשים, כחברה- וכצרכנים. ידע הוא כבר לא נחלתם של אנשי מקצוע ומומחי-על, ידע הוא נחלת הכלל. מה שצרכנים 4.0 יודעים היום, מחר כבר יהפוך למוצר. או שניכנס מהר לראש שלהם או שיהיה מאוחר. 

צרכנים דור 4. אם אין אני לי מי לי

בעידן בו המידע זורם בנהרות של ג’יגה וכפתור השיתוף הפך למחליפו הגאה של כפתור  ה”שלח”, המשוואה ידע שווה כח לובשת מימד חדש, ומחוללת מהפיכה אמיתית, כזו שבוראת את הדור הבא של הצרכנים.

במהפכה הזו, צרכני 4.0 הם אלו שמייצרים לעצמם את הלבאנה, תופרים לעצמם שקיות בד אקולוגיות ורוקחים  לעצמם תרופות סבתא. הם גם מעצבים לעצמם את הבית, בונים לעצמם אתרים ומייצרים לעצמם תוכן מקורי, או בקיצור: צרכני 4.0 הפכו ליצרנים.

למסיבת הצרכנות של התעשייה מצטרפים כעת היצרנים הגדולים בעולם- הצרכנים. הם יוזמים, הם מהירים והמסר שלהם חד וברור כמו שיר של עומר אדם: "שמעתי שעושים פה מסיבה בלעדיי..אפ'חד לא עושה את זה יותר טוב ממני"… מהפכה נו.

מה מניע את המעבר שלנו מצרכנים ליצרנים?

בבסיס כל, הידע. הזמינות ושטף המידע ברשתות החברתיות, בבלוגים, בפודקאסטים ובאתרי האינטרנט הופכים את הגילוי לחוויה של ממש. עם סיפורים, אנשים ופורמטים משתנים, החל מתמונות באינסטגרם, דרך סרטונים ביוטיוב ועד פודקאסטים בספוטיפיי, בלוטת הסקרנות מתעוררת אצל כולנו. ואם טרם התעוררה, סימן שלא הורדתם פינטרסט עדיין.

עוד במצעד המניעים, נמצא את כל החבר'ה הטובים של יותר בריא לי, יותר איכותי לי, יותר סביבתי, לעיתים יותר כלכלי לי והכי הכי הכי – זה רק שלי לי. נראה כמו שאני רוצה, בגודל שאני רוצה, קיצר "תפור עליי". צרכני 4.0 כבר לא מחכים שיעשו פרסונליזציה למוצרים שאותם הם רוכשים…הם עוברים לייצר בעצמם. אחרי הכל, אין כמו לגדל עגבניית שרי בבית, לצלם אותה, להעלות לסטורי ולכתוב I did it my way"".